Schaan (FL), 18 Mart 2022 – Hilti Grup, 2021'de yüzde 12,1'lik satış büyümesiyle yaklaşık 6 milyar CHF'ye ulaştı ve işletme sonucunu orantısız bir şekilde yüzde 16,3 artırarak 847 milyon CHF'ye çıkardı. Güçlü toparlanma, Grubu COVID-19 kriz öncesi seviyesine geri getiriyor.
"COVID-19 ile ilgili gerilemelerden sonra, inşaat sektörü beklenenden daha hızlı bir şekilde toparlandı. Küresel tedarik sorunlarına ve doğrudan satışa, yenilik ve dijitalleşmeye yapılan yatırımları daha da artırmamıza rağmen kârlılığımızı artırabilmemiz çok sevindirici. Ayrıca istikrarlı bir para birimi ortamından da yararlandık" diye açıklıyor CEO Christoph Loos.
Tüm iş bölgeleri satış büyümesine katkıda bulundu. Akdeniz ülkelerinde güçlü bir şekilde iyileşen bir ortama sahip olan Avrupa, yerel para birimlerinde bir önceki yıla göre yüzde 13,8 üzerinde büyüme gerçekleştirdi. Güneydoğu Asya'da devam eden güçlü COVID-19 kısıtlamalarına rağmen Asya/Pasifik'te (+%8,9) ve Amerika'da (+%10,5) önemli artışlar kaydedildi. Doğu Avrupa / Orta Doğu / Afrika bölgesinde (+12.3), ağırlıklı olarak Doğu Avrupa ülkeleri çift haneli satış artışına katkıda bulundu. Ortadoğu hariç tüm bölgeler kriz öncesi seviyelere geri döndü.
Hilti Grup yine inovasyonlara güçlü bir şekilde yatırım yaptı ve piyasaya 66 yeni ürün ve hizmet sundu. Araştırma ve geliştirme için yapılan harcamalar, satışların yüzde 6,2'sine eşit olan 373 milyon CHF'ye (+%4,2) ulaştı. Çalışan sayısı ise 2020'deki geçici işe alım yavaşlamasının ardından 2021 sonunda toplam 31.115 çalışana (+%5.3) ulaştı.
Daha yüksek hammadde ve nakliye fiyatlarına rağmen, hem işletme sonucu hem de net kar, sırasıyla yüzde 16,3 ve yüzde 27,1 oranında arttı ve tüm zamanların en yüksek seviyeleri olan 847 milyon CHF ve 675 milyon CHF'ye ulaştı. Satış getirisi (ROS) yüzde 14,2'ye (2020: 13,7), kullanılan sermaye getirisi (ROCE) yüzde 17,1'e (2020: yüzde 16,4) ulaştı.
Dünya çapındaki inşaat sektörü tahminleri, 2022'de olumlu bir iş ortamına işaret ediyor. Bununla birlikte, Ukrayna'daki gelişmeler, devam eden maliyet artışları ve tedarik ve lojistik pazarlarındaki zorluklar, İsviçre frangı'nın önemli ölçüde değer kazanması ve COVID-19 salgınının ilerlemesi nedeniyle önemli belirsizlikler bulunmakta. Bununla birlikte, Grup stratejik hedeflerine bağlı kalmaya devam ediyor ve sağlam finansal durumundan yararlanarak yazılım işini genişletmeye, yenilikçi çözümlere ve şirket süreçlerinin dijitalleştirilmesine yatırım yapmaya devam ediyor. 2022'de Hilti Grup, çift haneli satış büyümesi ve 2021 seviyesinin yüzde 2-3 puanı altında bir karlılık öngörüyor.
2021 Şirket Raporuna (Finansal Rapor ve Sürdürülebilirlik Raporu dahil) bağlantıyı kullnarak ulaşabilirsiniz: https://reports.hilti.group